Navštivte nás na Facebooku
Jazyk: Slovenský Český
Nákupní košík je momentálně prázdný
Přihlaste se
Nový zákazník? Zaregistrujte se
Vytisknout článek

Stres během spánku

Článek vytvořen: úterý, 28. května 2019, 11:37.07
Poslední změna: úterý, 28. května 2019, 11:56.13

Stres Během spánku – jak na dobrý spánek

Mnoho lidí je během spánku ve stresu. Stresová reakce je obranná reakce. Krátkodobý stres není vůbec špatný, v podstatě bychom ani nechtěli mít život, kde by se stresové reakce nevyskytovaly. Hormon, který se při stresu vyplavuje, se nazývá kortizol. V těle se hormony navzájem ovlivňují. Hladina stresových hormonů je nejvyšší ráno a nejnižší večer a v noci. Takto je to přirozené. Naopak je to se spánkovým hormonem melatoninem. Jakmile se setmí, vyloučí se v části mozku, která se nazývá epifýza. Člověk se začne cítit unavený. Až do půlnoci koncentrace melatoninu v krvi stále roste. U mladších lidí mnohem silněji než u starších. Čím blíže je ráno, tím méně melatoninu se vylučuje. Zároveň se začne vylučovat do krve stresový hormon - kortizol. Během dne hladina kortizolu opět klesne, takže ve večerních hodinách může tvorba melatoninu navodit spánek. Čím lépe funguje tvorba melatoninu, tím má člověk lepší, hlubší a klidnější spánek a mozkové a nervové buňky jsou lépe chráněny před poškozením. Čím je tvorba melatoninu horší, tím je spánek méně regenerační a stresovější.

Následky nedostatku melatoninu jsou následující:

  • problémy s usínáním a poruchy spánku,
  • mělký spánek s častým probuzením,
  • deprese,
  • kolísání nálady,
  • migréna,
  • pálení žáhy,
  • zhoršení paměti,
  • rýchlejší stárnutí,
  • závažná onemocnění, jako je fibromyalgie, chronický únavový syndrom, rakovina, Alzheimerova choroba, Parkinsonova choroba a mnoho dalších, zejména chronických degenerativních chorob.

A co znižuje hladinu melatoninu?

  • sezení před TV nebo PC příliš dlouho do noci,
  • pití příliš mnoho nápojů s kofeinem (energetické nápoje, káva, černý nebo zelený čaj),
  • alkohol a kouření,
  • sportovní činnost pozdě večer,
  • neustálý stres bez odpočinku,
  • nedostatek serotoninu,
  • některé léky jako beta-blokátory či protizánětlivé léky jako acylpirin či léčiva s kortikoidy.

Chcete-li snížit stresovou zátěž během spánku, můžete si před spaním dát jednu pastilku melatoninu od Dr. Jacob's. Obsahuje také vitamín B12, který je potřebný pro dobrou psychiku.

 

Melatonin B12

Melatonin pro snadnější usínání, s vitaminem B12 pro podporu psychiky. Bez laktózy a lepku, vhodné pro vegany.
Dostupnost: dodání cca 10 dní
Cena: 348,00 Kč / ks